mijndroommissie - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van francien hink - WaarBenJij.nu mijndroommissie - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van francien hink - WaarBenJij.nu

mijndroommissie

Door: francien

Blijf op de hoogte en volg francien

21 Maart 2015 | Spanje, Fuente de Cantos

dag 7 van Monasterio naar Fuente de Cantos
Wat een frissen morgen vandaag. In de alberge hadden ze lekkere warme dekens die we echt hier nodig hebben hoor in deze huizen. Gisteren waren alle stoppen door geslagen in de alberge koken en de kachel aan ging niet samen. Maar we hebben toch heerlijk met elkaar gegeten.
Het is een prachtig landschap breede wandelpaden vergezichten echt zoals het moet zijn op de Exstramadura. Het weer is ons goed gezindt, goed wandelweer.
Voor de 2 de keer met Maria uit Canada gelopen dat gaat goed samen.
In de albergen komen we weer samen en dat is gezellig.

Dag 8 Fuenta de Cantos naar Zafra
zijn om 8.15 vertrokken zonder Jessica die wil ieder keer met ons mee. Maar haar bed is dan lekker warm en kan ze er niet uitkomen. Het is een geweldige natuur hoor vergezichten zo ver. Weer prima wandelweer voor ons. Heb mijn voet wat verzwikt maar in mijn schoen gaat het goed. Op slippers moeilijk. Net nu de stijfheid uit de kuiten gaat, komt er weer een ander pijntje te voorschijn.( Hoort erbij hoor ik jullie zeggen) in Zafra aangekomen en daar ontmoeten we Mary uit Parijs weer met een gebroken pols. zei is wel de oudste die ik ben tegen gekomen tot nu toe 79,jaar.Maandag gaat zij naar huis. Toen het clubje eenmaal binnen was hebben we besloten om nog een dagje langer te blijven hier in Zafra.
Vandaag Frans en Canada Spagettie die ze voor ons klaar maken.
De alberge is heel groot we slapen met 6 op een kamer met een douche en een toilet gaat dat?
Het is een gezellige avond geweest.

Dag 9 Een rust dag kunnen uitslapen maar je zou willen lopen, het is goed dat je rust hoor we hebben het allemaal nodig. Met een gids door Zafra gelopen mooie oude gebouwen en een kerk die ze klaar gaan maken voor Pasen.
Daarna boodschappen gedaan het wordt wortelstamp met spaanse worst. Intussen stroomt het hier goed vol 6 nieuwe pelgrims erbij. Dus je ziet er lopen altijd mensen. Nu weer veel Fransen erbij.
Ik moest het nu via internet doen met de telefoon en wifi lukte het niet dat was te zwak hier.
Morgen gaan we weer op pad Bon Camino

  • 21 Maart 2015 - 18:37

    Karin:

    Hoi Francien,
    Ondanks je rustdag is de afstand die je inmiddels afgelegd hebt al indrukwekkend. Nog genoeg te gaan maar toch :-) Morgen richting Villafranca de los Barros. Volgens onze weersvoorspellingen nog regen tot en met maandag maar daarna droog en schiet de temperatuur omhoog boven de 20 graden. Heerlijk wandelweer dus. Geniet ervan!!!

  • 21 Maart 2015 - 19:36

    Toos Van Riet:

    Hoi dappere wandelaar,
    Ik kreeg net van Wil, de naam van jouw blog.
    Spierpijn, pijntjes, bergie op en bergie af, regen, pelgims uit alle landen,
    dat is de camino. Ik ben gewoon jaloers, dat je weer onderweg bebt, maar ik gun het je van harte.
    Ik krijg weer zin om te gaan, als ik jouw verhalen lees. Kun je uit de weg met de regenjas, zo te lezen
    heb je hem al gebruikt.
    Francien, veel plezier en nog veel mooie ontmoetingen, ik volg je op de voet.
    Buen camino,
    Toos

  • 22 Maart 2015 - 12:30

    Lida Beers:

    Lees je reisverslag. het gaat af en toe moeilijk. Maar kom er toch wel weer achter. Je hebt het naar
    je zin met al die mensen die de neuzen naar de zelfde kant hebben. Ja en de voetjes die moeten.
    het blijven doen. Ik mis je, voor mijn gevoel ben je heel ver weg.dikke knuf van Lida

  • 22 Maart 2015 - 13:36

    J.habraken:

    Fracien ik ben je op de kaart aan het volgen.
    Wat een land , ik heb een heel lijstje van namen opgeschreven
    merida CoriaBejarZamora Benvante enz .
    Jonge nog een lange weg ,maar ongelofelijk mooi lijkt me
    Elke dag een stukje ,succes , houdt vol.

    Johan / joke baai baai

  • 24 Maart 2015 - 12:46

    Lida Beers:

    Lieve Francien bedankt voor je sms kwam precies op tijd. Ik volg en streep aan waar je bent.
    Ik heb vanmorgen gelopen met Mar Het gaat hier zijn gangetje met mooi en minder mooi
    nieuws. We zullen heel wat bij te praten hebben ,als je er weer bent. Mag bijna wel een
    dagboek bij houden. Liefie geniet vooral alle dagen van wat op je pad komt. Knuf Lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

francien

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 14527

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

14 Maart 2015 - 19 Juni 2015

droommissie

Landen bezocht: